fbpx

Obecna sytuacja zaskoczyła nas wszystkich: zamknięte szkoły, granice i całe przedsiębiorstwa. Kto by się tego spodziewał?

Jeszcze tydzień temu planowałaś zwiększyć zatrudnienie, wprowadzić nowe usługi, a teraz? Teraz nadszedł czas na CIĘCIA!

Najważniejsze w kryzysie to ograniczyć koszty stałe, które trzeba opłacać niezależnie od tego czy Twój salon zarabia czy nie.

Instrukcja ograniczania kosztów:

  1. Zacznij od spisania wszystkich kosztów (pobierz plik z budżetem). Nie lekceważ nawet najdrobniejszych wydatków, bo jeśli spojrzysz na nie w perspektywie rocznej okaże się, że z małych kwot robią się wielkie sumy. Często słyszę „obroty mamy duże, ale gdzie są te pieniądze”. Może właśnie w tych drobnych kwotach, których nie liczysz.
  2. Podziel koszty na takie, dzięki którym zarabiasz teraz lub w dłuższej perspektywie np. urządzenia do zabiegów, pracownik (który przynosi Ci zysk), mądry marketing, który przynosi Ci nowych klientów, program do umawiania wizyt online itp
  3. Następnie wypisz pozostałe koszty, które muszą być, ale nie powodują bezpośrednio wzrostu Twojej sprzedaży np. usługi księgowe, media, czynsz, produkty jednorazowe, środki czystości, kawa, herbata, ochrona, ubezpieczenie itp
  4. Ostatnią grupą kosztów są wydatki na udogodnienia dla Ciebie i Twoich pracowników np. przekąski, obiady, wyjazdy i imprezy integracyjne, szkolenia, konferencje itp
  5. Cięcia w kryzysie zaczynamy od udogodnień dla siebie i pracowników, na kilka miesięcy należy je wyeliminować całkowicie. Nie jest to proste, bo ciężko rezygnuje się z wygody i przyjemności, ale jeśli walczysz o przetrwanie to nie masz wyjścia.
  6. Kolejnym krokiem jest zmniejszanie kosztów z punktu 3. Przyjrzyj się zużyciu materiałów i środków czystości. Nie chodzi o to, żebyś oszczędzała na czystości, ale ukróciła rozrzutność. Może gdzieś kupisz taniej? Może zastąpisz czymś bardziej wydajnym? To samo zrób z każdym jednym kosztem z tej grupy. Pomyśl, czy w dalszym ciągu stać Cię na taki czynsz, może warto poszukać czegoś tańszego lub po prostu poproś właściciela o obniżenie czynszu na choćby 3 miesiące. Dla wynajmujących korzystniej jest obniżyć czynsz niż w kryzysie szukać nowych najemców. Renegocjuj umowy z operatorem telefonicznym, biurem rachunkowym, czy dostawcą kosmetyków. Jeśli wykonujesz głównie manicure tytanowy napisz do nas, porozmawiamy o indywidualnej „ofercie kryzysowej” 🙂 Zrezygnuj z abonamentów lub prenumerat, z których nie korzystasz. Zobaczysz jaka spora suma zostanie Ci w kieszeni.
  7. Ostatnim punktem są wydatki z punku 1. Wiele osób robi ten błąd i tnie koszty, dzięki którym zarabia, nie rób tego! Możesz zmniejszysz wydatki na marketing, ale jeśli całkowicie z nich zrezygnujesz to jak będziesz pozyskiwać nowych klientów? Bez nowych klientów Twój biznes się nie rozwinie! Wystarczy, że kilka osób zrezygnuje z Twoich usług i… leżysz.

To ile uda Ci się teraz zaoszczędzić może zaważyć o Twoim być albo nie być w przyszłości. 
Naprawdę głęboko wierzę, że sytuacja, w której się obecnie znaleźliśmy szybko się skończy, 
ale lepiej przygotuj się na nowe okoliczności.

Życzę Wam zdrówka i genialnych pomysłów 🙂

Joanna Hruszka,

właścielka Revel Nail by Beauty Care

Opublikuj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Darmowa próbka

Uzupełnij poniższy formularz w celu uzyskania darmowych próbek naszej firmy.

W celu uzyskania darmowych próbek niezbędne jest zamieszczenie skanu certyfikatu potwierdzającego kompetencje w zakresie wykonywania manicure tytanowego.

Skany dokumentów

NiespodziankaZapisz się na newsletter i otrzymaj kolor tytanowy gratis przy pierwszych zakupach