fbpx

Ostatni rok to bardzo trudny czas dla większości salonów kosmetycznych. Kryzys w branży beauty stał się faktem, a pandemia zamknęła miejsce pracy wielu stylistek nie tylko w ramach wiosennego lock downu. Sporo salonów zwyczajnie zakończyła działalność. Dziś pokażę Ci co zrobić, aby uratować salon kosmetyczny przed kryzysem i znaleźć nowe klientki. Uwierz mi – to proste!

Jak utrzymać salon kosmetyczny w czasie kryzysu

Dopadł Cię kryzys? Jeszcze nic straconego – kryzysy są potrzebne bardziej niż myślisz! Kiedy jest dobrze, nie myślisz o ulepszaniu czy poprawianiu czegoś, bo przecież działa, prawda? Dopiero kiedy jest źle – zaczynasz myśleć podwójnie! Kiedy już zauważysz co u Ciebie zawiodło, musisz to czym prędzej poprawić, aby Twoja firma wyszła zwycięsko z opresji i zaczęła osiągać lepsze wyniki niż przed kryzysem.

Kryzys obnaża funkcjonowanie naszej firmy: jej mocne i słabe strony. Ale uwaga! Bardzo często firma jest odzwierciedleniem nas samych i tego kim jesteśmy, jakie wyznajemy wartości, jakie lęki chowamy w sobie i tego, czego się boimy. Widać to nie tylko w relacjach z pracownikami, ale także z klientami. Jeśli Twoje życie wypełnia chaos, wówczas Twoją firmą również będzie rządzić brak stabilizacji i poukładania. Z drugiej strony – jeśli na co dzień jesteś troskliwa, a Twoi pracownicy dobrze się z Tobą czują, wówczas klienci doceniają wyjątkową atmosferę i zwyczajnie chcą do Ciebie wracać. Poprostu FIRMA TO TY!

Niepewne czasy kryzysu sprzyjają także złej kondycji psychicznej i fizycznej każdego z nas. To naturalne. Mając świadomość tego, jak duży wpływ na firmę ma Twoje samopoczucie – jesteś na dobrej drodze, aby pomyślnie pokonać wszystkie niepowodzenia i uratować salon przed kryzysem i jego zgubnymi skutkami.

Jak zatrzymać klientki salonu kosmetycznego w kryzysie

Na początek zastanów się, co się stało, że klienci odchodzą i zadaj sobie kilka pytań kontrolnych:

• Czy prowadzisz bazę danych?

• Czy wiesz dlaczego klient nie umówił się ponownie?

• Czy zadzwoniłaś do stałych klientów, którzy zaszyli się pod ziemię?

• Wysłałaś jakiegokolwiek sms’a z pytaniem o kolejną wizytę?

Skąd masz wiedzieć, dlaczego klienci nie przychodzą, skoro ich o to nie zapytałaś? Możesz dalej domyślać się i działać po omacku w oparciu o przypuszczenia, a nie fakty. Zaczynasz kusić promocją, ale dalej nic… Dlaczego? Bo najprawdopodobniej jesteś w błędzie. Zamiast tracić czas i pieniądze na nieskuteczne działania, po prostu weź telefon, zadzwoń do klienta i zapytaj go dlaczego do Ciebie nie przychodzi. Najprostsze rozwiązania są najlepsze.

Takie działania przynoszą niespodziewane efekty, bo w końcu wiesz, czego klient się boi, czego nie lubi lub jakie są jego potrzeby. Mało który salon wykonuje takie działania, więc już na starcie masz przewagę i jesteś o krok przed konkurencją!

Mając informacje bezpośrednio od klienta, możesz skierować do niego indywidualną ofertę:

• Przykład 1: klientka po 60-tce boi się zarażenia covid-19. Co możesz zrobić? Zaproponuj godzinę, w której poza Tobą i nią nie będzie innych osób w salonie, zapewnij ją o bezpieczeństwie i higienie.

• przykład 2: klientka pracuje zdalnie. Przestała przychodzić na manicure, bo nie ma potrzeby pokazywania zadbanych dłoni. Ale sama powiedz – czy chwila relaksu jej się nie należy? Praca w domu, brak sportu, ograniczone spotkania z innymi ludźmi, to wszystko działa negatywnie na psychikę. Zaproponuj odświeżający zabieg po zimie lub masaż relaksacyjny.

Pomysły można mnożyć.

Jak pokonać kryzys w salonie kosmetycznym

Co musisz zrobić tu i teraz? Zacznij od przeprogramowania swoich myśli. To, co teraz siedzi w Twojej głowie wynika z twoich przekonań i doświadczeń, są to jednak blokady dla Twojego rozwoju. Jeśli panicznie boisz się, że klienci odejdą to oni naprawdę odejdą, jeśli boisz się porażki, to wiedz, że porażka czeka za rogiem. Psychologia od dawna nazywa to zjawisko samospełniającym się proroctwem. Koniec z tym! Znów zadaj sobie kilka pytań:

• Dlaczego prowadzisz swój salon kosmetyczny?

• Dlaczego stworzyłaś to miejsce?

• Może chciałaś być niezależna, mieć więcej czasu dla rodziny, więcej pieniędzy?

• Może chciałaś rozwiązywać problemy kobiet?

• A może uwielbiasz patrzeć, jak kobiety przechodzą metamorfozę i cieszy Cię pomaganie innym?

Nie wiem, dlaczego prowadzisz swój biznes, ale jeśli Ty sama nie odnajdziesz w nim sensu, to każde kolejne Twoje działanie będzie tego sensu pozbawione, a kryzysy staną się coraz częstsze. Jeśli go znajdziesz, łatwiej będzie Ci także poznać przyczy trudnej sytuacji, w której się znalazłaś. Być może zwiodły inne elementy Twojego biznesu: brak kontroli, chaos, nieodpowiedni marketing lub brak nowych klientów. Znajdź to i zacznij nad tym pracować, a gwarantuję Ci, że wyjdziesz z kryzysu zwycięsko.

Kryzys gospodarczy, a salon kosmetyczny

Kryzysy były, są i będą. Dotyczy to niemal każdej branży – nie tylko beauty. Ważne jest jednak, aby minimalizować ich skutki, wyciągnąć wnioski z porażki, stworzyć nowy plan, nastawić się na sukces i dalej działać. Pamiętaj jednak, że aby to zrobić, musisz widzieć w tym wszystkim SENS. Jeśli go widzisz, zadbaj o swoje klientki, rozwiązuj ich prawdziwe problemy i patrz z optymizmem w przyszłość.

Nie jesteś sama ze swoimi problemami. Na co dzień rozmawiam z właścicielkami salonów kosmetycznych i na pocieszenie mogę Ci powiedzieć, że spora część gabinetów w kryzysie pozyskała wielu nowych klientów, którzy paradoksalnie nie przyszliby, gdyby nie obecna sytuacja. To dowód na to, że połowa Polski nie przestała korzystać z usług kosmetyczek, ale prawdą jest też fakt, że wygrywają Ci, którzy pracowali nad firmą przed kryzysem.

Proste ćwiczenie dla Ciebie: wymyśl minimum 5 pomysłów jak możesz tu i teraz zarobić więcej (przykład: do zabiegu dosprzedać produkt, sprzedawać pakiety, do manicure zrobić peeling dłoni lub inny zabieg dodatkowo płatny itd.).

Darmowe wsparcie dla salonów kosmetycznych

Jeśli zainteresował Cię mój artykuł i chciałabyś rozwiązać swój problem, zapraszam Cię na bezpłatną 15-minutową konsultację telefoniczną. Wystarczy, że do mnie napiszesz na: joanna@revelnailpolska.pl.

Opublikuj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Darmowa próbka

Uzupełnij poniższy formularz w celu uzyskania darmowych próbek naszej firmy.

W celu uzyskania darmowych próbek niezbędne jest zamieszczenie skanu certyfikatu potwierdzającego kompetencje w zakresie wykonywania manicure tytanowego.

Skany dokumentów

NiespodziankaZapisz się na newsletter i otrzymaj kolor tytanowy gratis przy pierwszych zakupach